نظاممندی فعالیت استادان در ساعت غیرموظفی تدریس | برخی زیرساختها در «طرح الف و ب» آماده نیست
سیداحسان امیرحسینی در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا با توجه به ابلاغ بخشنامه طرح الف و ب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مزایا و فواید آن را یادآور شد و اظهار کرد: طرح الف و ب یکی از طرحهای کارشناسیشده بهمنظور نظاممندکردن فعالیت استادان و اعضای هیئت علمی در دانشگاه است.
بیشتر بخوانید:
افزایش مشارکت استادان در طرحهای دانشبنیان
طرحی که استادان را پویاتر میکند
«طرح الف و ب» مقدمهای بر حرکت بزرگ علمی
«طرح الف و ب» از تخصصگریزی اعضای هیئت علمی جلوگیری میکند
وی افزود: براساس این طرح استادان نوع الف ملزم به حضور ٣٢ ساعته در دانشگاه متناسب با جداول تقسیمبندی فعالیتها متناسب با سطح و رتبه هیئت علمی است که در کنار اعضای هیئت علمی نوع ب باید ١۶ ساعت حضور مؤثری در هفته در واحد دانشگاهی خود متناسب با فرآیندهای ترسیمی از طرف سازمان است.
استادیار پایه ١۶ گروه مدیریت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج درباره مزایای این طرح توضیح داد: این طرح مزایای فراوانی دارد؛ بنابراین لزوم تشریح زوایای این طرح برای استادان لازم است، لزوم توجه مسئولان و دانشکدههای مختلف به این طرح در راستای پیشبرد اهداف طرح ضروری بهنظر میرسد.
نگاه جدید دانشگاه به فعالیت استادان
امیرحسینی اضافه کرد: نکته اساسی در این طرح نوع نگاه جدید دانشگاه به فعالیت استادان با توجه به تغییر نگرش به فعالیت دانشگاههای نسل دوم و سوم است.
وی ادامه داد: یکی از مزایای اصلی این طرح نظاممند بودن فعالیت استادان در ساعت غیر از موظفی تدریس است؛ چراکه هر عضو هیئت علمی ملزم به فعالیت پژوهشی، آموزشی و فرهنگی متناسب با رشته و تخصص خود است.
استادیار پایه ١۶ گروه مدیریت ورزش واحد یاسوج بیان کرد: یک عضو هیئت علمی که به استخدام دانشگاه در میآید باید به این نکته توجه داشته باشد که حضور فرد در این جایگاه مقدس، کارکردها و ملزومات خاص خود را دارد.
بیشتر بخوانید:
اهداف «طرح الف و ب» با نگاه آموزشمحوری محقق نمیشود
وضعیت برد - برد برای اعضای هیئت علمی و دانشگاه در «طرح الف و ب»
«طرح الف و ب» از تخصصگریزی اعضای هیئت علمی جلوگیری میکند
اهداف «طرح الف و ب» با نگاه آموزشمحوری محقق نمیشود
وضعیت برد - برد برای اعضای هیئت علمی و دانشگاه در «طرح الف و ب»
امیرحسینی تأکید کرد: اگر فردی در جایگاه هیئت علمی درصدد کمک به نسل جوان با رویکرد فناورانه و کارآفرینی باشد، نیاز به تأمل و تلاش دوچندان در محیط دانشگاهی است که خود میتواند به شناسایی استعدادهای موجود بین دانشجویان کمک کند.
وی بیان کرد: از دیگر مزایای طرح الف و ب، تشویق استادان و استفاده از ظرفیتهای بالقوه آنان است که در سنوات گذشته به این مهم توجه کمتری شده بود.
عضو هیئت علمی واحد یاسوج متذکر شد: یکی از ضعفهای طرح الف و ب، نبودن زیرساختهای متناسب با اجراییکردن این طرح است که لزوم توجه دستاندرکاران به این امر مهم ضروری بهنظر میرسد.
انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/
انتهای پیام/